dressyrnorden

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

12 sanningar om mig

Av Johanna Bergefur - 2 februari 2011 13:30

- Jag är frukansvärt fjollig och nojjig över Ettan, så fort hon får ett sår så måste jag rengöra det, spraya det med sårspray och hålla kolla på det hela tiden så det inte blir värre. Då kan ni ju tänka er när hon blir lite svullen på benet;)


- Jag är peetnoga när jag mockar. Om jag råkar slänga iväg lite bajs så måste jag springa och leta efter det. Jag tycker inte om när andra mockar åt min häst egentligen men tar emot hjälp om jag behöver. Jag har till och med börjat tycka det är jobbigt när mamma och Ida mockar Ettans box, haha!

  

- Första dagen vid mensen får jag JÄTTEONT och måste ha 2 alvedon och 1 Voltaren T direkt annars kan jag börja må illa, näst intill kräkas och få feber.


- Jag önskar att jag kunde spola tillbaka tiden tills jag gick i typ 8an eller 9an och stanna där för jag saknar mina kompisar så otroligt mycket


- Jag är väldigt blyg när jag träffar folk i början, vill inte prata så mycket och skulle helst vilja krypa ner i ett mörkt hål men när jag kännt personen ett tag slappnar jag av

    

- När jag känner mig helt bekväm runt personer så blir jag otroligt flummig och har väldigt lätt för att skratta


- Jag har väldigt dåligt självförtroende och tycker jag är väldigt ful. Det är därför jag vill gå ner i vikt, för att tycka om mig själv.


- När jag började rida var jag så rädd för att rida ut så jag nästan skakade. Nu skrattar jag om något händer ( t ex bak-ut sparkar)


- Jag började gråta andra året på gymnasiet när jag fick VG+ i engelska A

  

- Innan jag tog studenten var jag riktigt deppig, typ utbränd. Var sur hela tiden, orkade ingenting och skolkade väldigt mycket.


- Gick ut med ett betyg på 14,6 från gymnasiet och 220 poäng från grundskolan


- Jag mådde dåligt av att rida på hästarna där jag red på gymnasiet. Hälften hade ont någonstans och resten var otroligt osamarbetsvilliga.


(haha, en jättegammal bild!)

   


  


  




 
 
Amanda

Amanda

2 februari 2011 15:45

Hej!
Hur mår du?
Jag skulle bara vilja tipsa dig med häst, anmäl dig till våran HOT OR NOT ! Skicka din bild till Rilfarna@hotmail.com . Läs mer på: http://rilfarna.blogg.se/2011/january/hot-or-not.html#trackback

http://rilfarna.blogg.se

 
kajsa

kajsa

2 februari 2011 19:54

Fin polle i din header =)

http://kkajsajohansson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Bergefur - 3 november 2011 07:29

Jag är med och tävlar om ett valfritt schokemöhle schabrak + lindor, var med du med!http://topdressage.blogg.se/2011/november/bloggtavling.html#comment ...

Av Johanna Bergefur - 1 september 2011 16:08

Tävlingen hittar du på: http://dressyrmupparna.se/vinn-ett-barefoot-contour-trans/10707#comments   ...

Av Johanna Bergefur - 10 juli 2011 15:51

  Är med och tävlar om ett pannband med guldigt swarovski hos www.dressageponys.blogg.se Inlägget hittar ni http://dressageponys.blogg.se/2011/july/utlottning.html#comment     ...

Av Johanna Bergefur - 22 maj 2011 19:34

Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen, surprise, surprise.. Men jag har haft mina allra bästa kompisar hemma hos mig, Cilla och Cilla! Känns lite taskigt och ba "nej men jag ska blogga nu, ha det så trevligt" Känns jävligt nog och säga "Nu ska...

Av Johanna Bergefur - 19 maj 2011 21:49


Hoppade tjejen idag! Jag är ju superfeg när det gäller hinder men jag har ju inte direkt haft världens bästa läromästare, haha! Det vill säga att Ettan är ju ganska duktig på att vägra vilket leder till en osäker nybörjare som fortfarande inte har ko...

Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards