dressyrnorden

Alla inlägg under juli 2010

Av Johanna Bergefur - 22 juli 2010 00:06

Idag var det hoppträning igen:D Ettan var lite piggare redan från början idag men det gick ändå inte såå bra i början, men jag tror jag har kommit på varför! Jag spänner mig innan jag har hoppat ALLA hinder för jag är rädd att hon ska vägra och sen när jag hoppat allt så släpper jag det och då går det mycket bättre

Jag har ritat en av mina fin fina teckningar igen! Haha! Men den här gången markerade jag med siffror i vilken ordning hindrena kom^^

  

1. Det börjar alltså med ett vanligt räcke

2. Jag svänger av till höger och hoppar hinder nr 2 också ett räcke

3. Jag svänger in på samma linje och hoppar nr 1 en gång till

4. Rider rakt fram och hoppar en oxer som står på snedden och hoppar den så

5. Rider rakt fram på hinder nr 5, ett vanligt räcke

6. Svänger vänster upp på hinder nr 6, ett smalt räcke

7. Rider in på samma linje igen och avslutar med hinder nr 7


Vi hoppade banan 3 gånger var och det gick väldigt bra för mig de två sista gångerna:D Sista gången hoppade jag 65-70 cm såg inte riktigt. Men det är bra för mig och Ettan:D Sista gången var hon Turbo! Hahaha!

Av Johanna Bergefur - 21 juli 2010 23:50

Tänkte köra en liten Hiss och Diss på bloggen:D Jag börjar med att hissa


Hiss - BROMSBLOCKAREN

Åh vad jag älskar den saken! Spraya på och så kan man ut och rida och inte EN ENDA broms på en! Fantastiskt! Love it:D

 

DISS - RIDNING I FOPPA

HAHA!!! Det är så grymt jobbigt att rida i foppatofflar, inget stöd WHAT SO EVER! Red Moa och hoppade några skutt på henne med foppa, för liten hjälm och utan skyddväst! (y) Men Foppatofflorna var fan sämre än både hjälmen och saknaden av säkerhetsvästen!

 

Av Johanna Bergefur - 20 juli 2010 20:01

Var i Sthlm idag med familjen. Vi skulle gå på Wasamuseet och sen på Naturhistoriska riksmuseet och Cosmonova. Vi åkte till Wasa och vände för det var en såå jävla lång kö! Så då åkte vi och skulle äta, men tänkte inte på det förren vi var vid Naturhistoriska och vi hittar ju inte jättebra i Sthlm direkt så det slutade med att vi åkte till Djursholm och åt (?) på någon grekisk restuarang. Det började med att kassörskan/servitrisen gav OSS beställningslappen och inte tänkte vi på det! Efter 30 min hade vi fortfarande inte fått vår mat så pappa sa till "Er mat kommer snart" sa hon. 5-10 min senare kom hon och sa att hon hade tappat bort lappen så pappa kollad ei plånboken och gav henne betällningslappen och sen tog det ca 10 min innan vi fick vår mat. Så efter ca 50 min fick vi vår mat!


Så efter många om och men åkte vi till museet och skulle köpa biljetter till Dinosaurier 3D Ja då var det FULLBOKAT! Jag är nästan helt säker på att vi skulle fått platser om inte servitrisen hade klantat sig, så vi fick biljetter till Sea Monsters 3D istället som började kl 1600 så vi fick gå på museet i ca 3 timmar^^

Visst hade jag kul på museet! Men det var dåligt för man fick inte fota! Men jag fotade lite ändå men bilderna blev sämst! Det var jättekonstigt ljus..

Filmen var ganska tråkig! Det hände liksom inget, man blev mest trött! På en 3D! Haha:P


Sen åkte vi hem men stannade på Horze först och hittade bromsblockar!<3 Så nu äntligen ska jag UT och rida:) Imorgon är det hoppträning och jag har hoppträning på måndag, var tog dressyren vägen!?:P hahaha! Men jag har skickat ett mail till min dressyrtränare också men tyvärr så kan jag inte hoppa och träna dressyr! Mamma tränar ju på Ettan också så!:(

Men nu vet jag inte vad jag ska göra dock, har ASONT i huvudet men sånt är livet!:P


På Torsdag åker jag till Mormor<3 Kommer stanna där några dagar men kommer försöka uppdatera där, hon har ju också internet!:)

Av Johanna Bergefur - 19 juli 2010 23:39

Jag vet att det här egentligen är dumt att ta upp på min blogg men jag måste avreagera mig..

Har gått in i en diskution om Pessoabettet på en annan blogg och jag blir bara såååå irreterad. Jag kan respektera andras åsikter men när det gäller Pessoa är jag väldigt starkt EMOT. Om någon vill kan jag fråga om man får låna texten och lägga ut här så ni får er förståelse för detta värdelösa bett. Det står klart och tydligt med en RÖRLIG bild varför Pessoabettet är dåligt och varför den ger 2 signaler till hästen. Jag säger inte att jag är bäst och vet allt jag bara verkligen HATAR detta bett! Och jag står för det här när jag skriver: Om man har läst om bettet och dess inverkan och fortfarande använder det.. aa då vet jag inte vad man tänker med. Bara för att hästen kröker med nacken behöver den inte gå i form! Alla tränare jag pratat med säger samma sak som jag. Om jag var tränare och någon kom in med en häst som hade ett pessoa i munnen så skulle jag be att de tog med ett annat bett nästa gång eller leta efter en annan tränare. Så mycket HATAR jag detta bett!...

Glömde att nämna att jag även är trött på MIG att JAG lägger mig i! Jag behöver inte göra det, man blir ju bara irreterad, nu lägger jag ner så får folk ha pessoa på sina hästar!


Säg till om ni vill att jag ska fråga om texten!:)


Ps. Glömde att rida idag (?) Hur FAN kan man GLÖMMA att rida?:S Vi var ju i ridhuset och bestämde oss för att åka på restuarang senare och jag kom på det när vi var påväg hem "Hoppsan, ridningen" AJA, får rida ut imorgon, tror bromsen börjar försvinna nämligen!:D

Av Johanna Bergefur - 19 juli 2010 14:58

Idag sa mamma att det inte var lika mycket broms ute, hästarna ville inte ens komma in när hon skulle hämta dem men dem fick komma in i alla fall. Är bromssäsongen över nu? Hoppas det!:) Kanske man kan ta och rida ut snart:D


Idag var jag ner till ridhuset med mamma, pappa och Ida för att ta bort allt underlag från kanterna och hörnen. Mycket underlag blev det! Nu kanske det inte är lika hårt som förut i alla fall!


Jag sökte jobb på Hööks för 3:e gången igår och fick tillbaka svar idag där det stod att de hade fullt men att dem skulle behålla min ansökan om det var någon plats som dök upp. Blev jätteledsen! Ville verkligem jobba där:( Hoppa någon säger upp sig snart! Haha:P



Av Johanna Bergefur - 18 juli 2010 22:14

Anmälde mig till en hoppträning igår kväll då jag kände att Ettan skulle klara av det. Jag menar, hon har ju inte stått HELT jättelänge, vi har ridit ibland och så. Jag är ju så van vid dressyr å rider även dressyr vid hoppning men idag så förstod jag lite mer och red på ett annat sätt och då gick det jättebra:)

Hon var jätteseg i början och ville inte galoppera men det var inge fel på henne, förmodligen hade hon druckit dåligt eller så var det helt enkelt varmt. Hon kom igång sen när vi började hoppa och hela tiden fick jag höra "Benen, benen, benen. Det här är hoppning, strunta i huvudet" x)


Lägger upp en bild på banan:)


1.Vi började vid första pilen i högra hörnet

2. Hoppade till och med oxern, svängde sedan av och gjorde en volt och hoppade oxern igen och resten av kombinationen

3. Svängde upp på mattan och sedan mellan bommen och oxern och över grinden


Mobba inte paint-teckningen x) Jag är sämst på sånna teckningar!^^

  

Av Johanna Bergefur - 18 juli 2010 22:04

Gårdagen började med att jag vaknade kl 8 och tog in smått panikslagna hästar. Åkte senare in till stan med Cilla och fyndade 1 linne, 1 t-shirt, 1 långärmad tröja, en present till mormor och ett par läderchaps (som jag velat ha länge). Läderchapsen hittade jag faktiskt på citygross, märket mountinhorse. Älskar både affären och märket!:D

Efter en förmiddag och en halv eftermiddag i stan så åkte Cilla och jag hem till mig och jag städade mitt rum medan Cilla satt vid datan. Kom sen på att de hade utlovat REGN på kvällen så jag gick ut för att rida. Cilla lovade att hon skulle fota och eftersom det forfarande inte går att rida ut så blev det en kort sväng på åkern. KORT var ordet!

Började med skritt men Ettan började kicka och skaka på huvudet osv osv så var tvungen att sätta igång henne i trav. Han trava ungefär 5-10 min sen började det spöregna och det blev snorhalt av regnet men försvann flugorna? NEJ NEJ! Så det var bara att gå in>-<

Av Johanna Bergefur - 17 juli 2010 00:45

Kl ärnu 00:45 och jag kan inte sova för det är några jävla PUCKON på cross som åker fram och tillbaka, fram och tillbaka på en väg nära oss. SUPRISE, Människor på landet sover FAKTISKT på nätterna!!!!! Jag har bara lust att sticka en tjock pinne i däcken på deras fula äckliga crossar! Jag blir såå.. ahh.. ihhh.. baaahhh.. AAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGG!!!!!!! Jag vill bara SOVA! Är det så mycket att begära?! Jävla skitungar!

Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards