dressyrnorden

Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

Tävlingen

Av Johanna Bergefur - 23 mars 2011 12:26

Nej det gick inge bra. Det är första gången NÅGONSIN jag kommer hem utan en rosett. Jag har antingen fått en via laget eller individuellt, oftast både och. I söndags kom jag inte hem med en enda, det är jättekonstigt att jag blir ledsen och upprörd över det här för det kan inte alltid gå och kännas bra.


Vad som hände var att jag förväntade mig att det skulle gå bra och satte en massa press på mig väl inne på banan, jag har ju mycket att leva upp till. I LC:1 så satsade jag nog på en vinst och kollade på tavlan och den som låg högst låg på 73% vilket ledde till att jag var tvungen att få 74%, ja det hände ju inte! Det blev inga bilder tyvärr


LC:1

Det kändes bara bajs, det gick bättre inne på framridningen. När jag kom in på banan så blev Ettan seg och ovillig och jag tror faktiskt att det var pga mig. Jag satte helt enkelt så mycket krav på både Ettan och mig att vi skulle bli placerade och pressade helt enkelt för mycket. Jag tänkte mer än att känna vilket ledde till en procent på hela 57% och jag som satsade på 74% haha skrattretande!

Hon fattade fel galopp (!) vilket hon aldrig göra! Sen fick jag inte fram henne ordentligt så fick ingen steglängd och enligt domaren var väl allt fel!


LA:2

Det kändes ganska bra faktiskt! På framridningen kändes hon fin men fick dock inte fram henne ordentligt i galoppen men bättre än klassen innan, travökningarna var helt okej och det kändes bra. Sen kom jag in på banan, hon blev segare men det kändes ändå helt okej, dock fick jag ett byte i den förvända galoppen!:( Fick tillbaka protokollet där det stod 54%, ja men tack så jävla mycket! I slutkommentaren stod det att jag skulle akta så att hon inte hamna bakom lod, vilket betyder att hon inte riktigt är framme för skänkeln, vilket jag kunde hålla med om. Sen stod det "En häst med mycket potential", det är ju jättekul att hon tycker det men ska man inte skriva "ekipaget har mycket potential"?! Det kändes ungefär som "Hästen är bra så kliv av och låt någon annan rida".

 

 

Fick en 5:a på sitsen och inverkan och sånt i båda protokollen, men det motiverade hon inte. Det var mycket hon inte motiverade och HATAR sånt, Motivera vad ni menar!!

Jag blev så upprörd att jag började gråta påvägen hem, ja om man sätter för mycket press på sig själv händer sånna saker!



Har i alla fall anmält mig till en LC:1 och LB:2 den 17 april så får vi se hur det går:) Men det står att Tävlingen hålls inne i rihuset och framridningen på banan och jag vet att ridhuset är 20*40 men LB:2 går ju på lång bana:S Ska maila och fråga!!


 

 
 
Carro

Carro

23 mars 2011 14:16

Trist att det inte gick bra =/ men bättre lycka nästa gång! :)

http://ridinghorse.blogg.se

 
Sofia Camming - RACEHORSES

Sofia Camming - RACEHORSES

16 april 2011 19:54

Fin bild :)
hoppas det går bättre nästa gång ;)

http://sofiacamming.blogg.se

 
josefine

josefine

19 april 2011 16:27

Du verkar ha en jättefin och trevlig häst så jag tycker inte du ska vara missnöjd, varken med dig själv eller hästen. Sänk kraven och tänk på att ni i första hand ska ha ROLIGT när ni är ute. Se bedömningen som en bonus. :-)

http://minfux.blogg.se

 
Lindha

Lindha

18 maj 2011 14:32

Alla måste börja någonstans, att bli en bra tävlingsryttare betyder lika mycket att kunna komma sist, resa sig, och ta nya tag!
Domaren dömmer vad denne ser för dagen, Har du en bra känsla - Var super nöjd med de!
% är bara en riktlinje, Vad som var bra och kanske lite mindre bra just denna dag.

Jag tycker du är super duktig som kämpar på!
Lägg denna tävling bakom dig, läs igenom protokollen och fortsätt öva på det som gick snett :)
En 5a på sitsen betyder inte att du har en dålig sits, sits och inverkan hör ihop, och om hästen inte riktigt är framme för skänkeln så drar detta tyvärr ner "sits" poängen.

Ska bli kul att följa din blogg :)
Kram Lindha (som har kommit sist på myyycket lägre % än dina ;))

http://lindhadressyr.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Bergefur - 3 november 2011 07:29

Jag är med och tävlar om ett valfritt schokemöhle schabrak + lindor, var med du med!http://topdressage.blogg.se/2011/november/bloggtavling.html#comment ...

Av Johanna Bergefur - 1 september 2011 16:08

Tävlingen hittar du på: http://dressyrmupparna.se/vinn-ett-barefoot-contour-trans/10707#comments   ...

Av Johanna Bergefur - 10 juli 2011 15:51

  Är med och tävlar om ett pannband med guldigt swarovski hos www.dressageponys.blogg.se Inlägget hittar ni http://dressageponys.blogg.se/2011/july/utlottning.html#comment     ...

Av Johanna Bergefur - 22 maj 2011 19:34

Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen, surprise, surprise.. Men jag har haft mina allra bästa kompisar hemma hos mig, Cilla och Cilla! Känns lite taskigt och ba "nej men jag ska blogga nu, ha det så trevligt" Känns jävligt nog och säga "Nu ska...

Av Johanna Bergefur - 19 maj 2011 21:49


Hoppade tjejen idag! Jag är ju superfeg när det gäller hinder men jag har ju inte direkt haft världens bästa läromästare, haha! Det vill säga att Ettan är ju ganska duktig på att vägra vilket leder till en osäker nybörjare som fortfarande inte har ko...

Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards