dressyrnorden

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Johanna Bergefur - 7 mars 2011 21:24

Red dressyrträning för Anette igår också. Och min träningsvärk från Niklasträningen hade precis gått över och nu sitter jag med mer träningsvärk, Great!!


Dressyrträningen gick så jäkla bra! Vi tränade på att verkligen ställa genom henne så hon släppte i nacken. Och tillslut så släppte hon helt och vart så fin så himla fin så det finns inte. Jag kände hur ryggen jobbade och hon gick jättefint på rakt spår som hon annars har lite svårt för:D


Anette sa att hon aldrig sett henne gå så fint någon gång för att hon var helt avslappnad! Och det kändes verkligen jättebra, synd att det inte finns några tävlingar bara!


Nu ska jag kolla på Top Model:)


     

Av Johanna Bergefur - 7 mars 2011 21:13

Innan jag tränade för Niklas gick det så jävla dåligt hela tiden. Slutade i tårar nästan varje jävla ridpass och var så himla less. Kom senare på att jag är sne och därför håller Ettan i munnen i höger varv. Detta gör jag alltså omedvetet, är allmänt stel och får faktiskt ont i högerarmen av att rida eftersom jag håller så mycket. Och JA det är taskigt mot Ettan men kom ihåg att jag gör det omedvetet.

  

Niklas fick mig att slappna av i höger sida och det gick mycket bättre. Det gick såååå himla bra och det var såååå skönt! Vi övade på övergångar eftersom det är en sån basic grej och har mycket med poängen på tävling att göra, mycket mer än vad man tror! I början löd inte Ettan riktigt men i slutet var hon så himla fin. Jäklar vilka ökningar hon gjorde i både trav och galopp och lyssnade verkligen på min skänkel. I den ökade traven längde hon verkligen på stegen, så jäkla häftig känsla!:D


Så nu ska jag träna dressyr för Niklas varannan vecka och hoppträningen varannan vecka. Sen rider jag dressyr för Anette de veckorna jag inte tränar dressyr för Niklas, hoppa ni förstod det där svamlet! Haha:P


  

Av Johanna Bergefur - 7 mars 2011 20:52

Nu kanske jag orkar skriva igen men vi får se. Jag har ju ingen ork längre... Familjen och jag började med GI metoden och sen dess har jag varit helt färdig, typ svag. Har dock gått ner 3kg dock på 1 vecka ^^


Men sedan jag skrev sist har Ettan och jag kommit över vår tuffa period. Jag har ju inte varit motiverad till att rida alls! Hade inte ridit dressyr på kanske 1-1½ vecka innan jag red för Niklas Åhlund ( Jag red dressyr för honom i tors). Men tänkte skriva ett inlägg om dressyrträningarna senare:)


Nu ska jag ta och natta hästarna.. Igen.. Känns som jag gör det varje dag numera:P



  



Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards