dressyrnorden

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Johanna Bergefur - 13 juli 2010 22:07

Här kommer lite fakta om min häst Eternity:)


Fullständigt namn: Eternity

Kallas: Ettan, skvättan, skvättis, gumman, Ettis

Kön: Sto

Ras: Svenskt halvblod

Färg: Mörkfux

Tecken: 3 vita halvstrumpor och bläs

Ålder: 10

Stam: Okänd men vi vet vilka föräldrarna är, e:Flusch  u:Miranda. Hon har även sånna som Utrillo, Iran och karriär i stammen.

Personligthet. Väldigt samarbetvillig och gör alltid sitt bästa. Snäll men något stirrig utomhus, suprsnäll att leda och rolig att rida. Hon är lite fånig att hoppa men det är jag också! Hon har fina steg och en fin exteriör.


Jag har haft Ettan i snart 2 år och vi har kommit så otroligt långt. Lägger in en film på oss över dessa två år:)

Av Johanna Bergefur - 13 juli 2010 10:19

Nu längtar jag efter att sätta igång Ettan och börja träna och tävla. Funderar på att rida mitt i natten men vem orkar det? Hästarna står inne nu pga bromsarna och det är förjävligt mycket insekter ute på dagarna. Vi tar in dem vid 8 och då kryllar det av bromsar å det går inte att rida på morgonen heller. Ska försöka komma in till hööks och köpa Broms Blockare och kolla om det hjälper, då kanske man kan rida på kvällen vid 7 i alla fall, om det inte är för varmt vill säga..

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards