dressyrnorden

Alla inlägg under juli 2010

Av Johanna Bergefur - 11 juli 2010 23:48

   Nu har jag skaffat en hästblogg med inriktning dressyr men visst kan det komma lite hoppning ibland också!:) Jag fick en idé att skaffa en blogg där jag kommer att skriva mycket om dressyr, allt från dressyrens historia till hur man förbereder hästen inför tävling och hur hästen ska gå och se ut idag. Kommer även att ta upp vissa saker som jag inte gillar med hästvärlden, kanske hissar och dissar? Jag vet inte:) Sen om jag får tillräckligt med besökare kommer jag ha små tävlingar, man kommer inte vinna några stora saker för jag har inte råd att köpa schabrak och sånt men man kan alltid hitta på något skoj:)


Nu ska jag berätta lite om mig och min häst. Jag heter Johanna och är 19 år gammal, har ett svenskt halvblod från den gammla stammen som heter Eternity och är 10 år. Henne tränar jag mycket dressyr med men även min mamma rider henne. Både min mamma och jag har börjat tävla och den 13 juni gjorde jag min tävlingsdebut i LB:1 och LA:1. Detta slutade med en 2:a placering i LB och en avramling i LA! Jag har dock bara ridit i snart 4 år men anser att jag har blivit rätt duktig på den korta tiden:) I gymnasiet gjorde jag ett projektarbete som innebar mycket läsning om dressyr och därför kan jag rätt mycket om ämnet och därför så kan min blogg bli intressant, även för andra de ryttare som kanske inte håller på med dressyr i första hand!:)


Jag vill jättegärna ha konstuktiv kritik och tips på hur jag kan förbättra min blogg!

Nytt inlägg imorgon som är mer dressyrinriktat!:)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards