dressyrnorden

Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Besök av veterinären

Av Johanna Bergefur - 4 februari 2011 14:40

Nu har veterinären varit här och vaccinerat Sparven, Moa, Julia, Valle och Ettan, han har också raspat tänderna på Ettan:) Han sa att det inte var mycket alls i munnen på henne, hon hade 1 hake och sen lite som behövde raspas ner men det var inte mer med det. Det kan göra mycket skillnad men det får vi se när jag rider henne. Just nu står hon inne eftersom hon varit sederad. Innan vi gick in så stod hon att skaka, lilla gumman<3 Men det är ju vanligt att de gör de efter de har sederats men jag bli ändå lite nojjig^^


Just nu är det faktiskt så halt ute så hästarna med broddar halkar omkring!! Det betyder att det går inte att rida ut och det går inte att åka ner till ridhuset! Yeeey... Så nästa vecka när vi rider henne så kommer hon vara ett stelt ånglok, haha! men men man brukar få tag på henne efter ett tag;)

  

(Bild fotat av Cecilia Waxin, kolla in hennes bdb. Cecilia--Waxin@bdb)

Idag har jag varit ledig igen, skööönt! Sov till kl 10 sen åt jag frukost och gick sedan ut i stallet med mamma. kl 1 kom veterinären oc vi kanske var klara halv 2. Satte på Ettan täcke, släppte ut alla hästarna förutom Ettan och Julia och gick sedan in och åt. Nu sitter jag här och skriver lite, ska snart ut och kolla till Ettan och se om jag kan släppa ut henne och Julia osv.


Vad vill ni läsa om idag? Tänkte knäppa lite kort i stallet sen och lägga upp på bloggen:)


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Bergefur - 3 november 2011 07:29

Jag är med och tävlar om ett valfritt schokemöhle schabrak + lindor, var med du med!http://topdressage.blogg.se/2011/november/bloggtavling.html#comment ...

Av Johanna Bergefur - 1 september 2011 16:08

Tävlingen hittar du på: http://dressyrmupparna.se/vinn-ett-barefoot-contour-trans/10707#comments   ...

Av Johanna Bergefur - 10 juli 2011 15:51

  Är med och tävlar om ett pannband med guldigt swarovski hos www.dressageponys.blogg.se Inlägget hittar ni http://dressageponys.blogg.se/2011/july/utlottning.html#comment     ...

Av Johanna Bergefur - 22 maj 2011 19:34

Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen, surprise, surprise.. Men jag har haft mina allra bästa kompisar hemma hos mig, Cilla och Cilla! Känns lite taskigt och ba "nej men jag ska blogga nu, ha det så trevligt" Känns jävligt nog och säga "Nu ska...

Av Johanna Bergefur - 19 maj 2011 21:49


Hoppade tjejen idag! Jag är ju superfeg när det gäller hinder men jag har ju inte direkt haft världens bästa läromästare, haha! Det vill säga att Ettan är ju ganska duktig på att vägra vilket leder till en osäker nybörjare som fortfarande inte har ko...

Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards