dressyrnorden

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Glad, irreterad, huvudvärk och återigen GLAD!:D

Av Johanna Bergefur - 10 februari 2011 21:34

Varför är jag glad? Jo för att jag körde sista dubbellektionen idag och allt bara föll på plats och jag känner verkligen att jag KAN nu! Såååå himla skönt och INGET motorstopp, yeeeey för mig:D Halkbana den 23:e Mars och sen två till lektioner sen Uppkörning, yeey!:D


Varför är jag irreterad? För det SNÖAR och BLÅSER och jag blir irriterad av det, ja! Sen kommer jag inte kunna sova pga att det blåser-.- en hasp på ett av mina fönster saknas så det viner in i mitt rum och blir så fruktansvärt kallt så jag brukar få lägga mig i vardagsrummet vissa nätter när det blåser riktigt ordentligt:( Men pappa ska fixa det i helgen:)


Varför har jag huvudvärk? Jag vet fan inte-.- Jag får det ibland. Sån här jäkla huvudvärk som är helt omöjlig att få bort:( men det går över på ca 2 dagar men jag tror det är pga mörket/vädret/snön, jag vill ha VÅR!!!


Så varför är jag återigen GLAD då? För Idag hoppade Ida Ettan och hon sa precis som mamma och mig att hon inte var som vanligt. Idag tröck på henne och när hon hoppat några skutt så blev hon precis som vanligt igen!:D Jag hoppade upp på henne och travade av henne lite grann och hon var åsdär mjuk och fin i munnen och gjorde som jag sa, SAMARBETSVILLIG så som hon brukar vara. Hjärtat<3 Så om jag ska vara ärlig tror jag att vi behöver variera hennes träning mer, jag menar hon var ju jättefin när jag red ut häromdagen så! Så mer uteritter och ett hoppass/ vecka så kanske det löser sig:D


Det blir ingen mer uppdatering idag tror jag för jag är såååå satans trött så ni vet inte hälften av det. Imorse försov jag mig och gick upp kl 6 sen sov jag påväg in till Uppsala och sen kunde jag för mitt liv inte hålla ögonen öppna när vi åkte omkring i Uppsala för att göra ärenden så kanske sov till kl halv 9 i alla fall, hahaha!


God natt gott folk!


  



 
 
feaftw

feaftw

13 februari 2011 11:32

Superbra blogg !

halkan är skiit rolig :D ja skrattade så jag dog !

http://feaftw.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Bergefur - 3 november 2011 07:29

Jag är med och tävlar om ett valfritt schokemöhle schabrak + lindor, var med du med!http://topdressage.blogg.se/2011/november/bloggtavling.html#comment ...

Av Johanna Bergefur - 1 september 2011 16:08

Tävlingen hittar du på: http://dressyrmupparna.se/vinn-ett-barefoot-contour-trans/10707#comments   ...

Av Johanna Bergefur - 10 juli 2011 15:51

  Är med och tävlar om ett pannband med guldigt swarovski hos www.dressageponys.blogg.se Inlägget hittar ni http://dressageponys.blogg.se/2011/july/utlottning.html#comment     ...

Av Johanna Bergefur - 22 maj 2011 19:34

Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen, surprise, surprise.. Men jag har haft mina allra bästa kompisar hemma hos mig, Cilla och Cilla! Känns lite taskigt och ba "nej men jag ska blogga nu, ha det så trevligt" Känns jävligt nog och säga "Nu ska...

Av Johanna Bergefur - 19 maj 2011 21:49


Hoppade tjejen idag! Jag är ju superfeg när det gäller hinder men jag har ju inte direkt haft världens bästa läromästare, haha! Det vill säga att Ettan är ju ganska duktig på att vägra vilket leder till en osäker nybörjare som fortfarande inte har ko...

Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards