dressyrnorden

Alla inlägg den 15 september 2010

Av Johanna Bergefur - 15 september 2010 22:17

Sen sist har det hänt ganska mycket. Jag kan ju börja med att Ettan var halt 2 veckor innan en tävling. Det syntes bara på höger varv med långa tyglar och på en mindre volt! Vi tog ut en massör som sa att det kändes som om hon var sne i SI leden, hon frågade om hon gått omkull någon gång på senaste tiden men hon hade ju inte gjort det när vi har sett på. Sen 3 dagar senare kom en equiterapeut ut och kände och klämde på henne och tillslut sa han "Oj, oj, oj vad hon är sne, hon är ungefär två fingrar sne" Så han knäckte henne rätt och sen dess har hon varit ohalt:)


Den 28 augusti, dagen innan tävlingen så var hon svullen på ett bakben men vi fattade inte vad det var! Hon var inte halt och inte varm, vi såg inte något sår heller men det satt längst upp på nedre delen av benet, precis vid senorna så visst var man orolig. Men jag och mamma bestämde oss för att rida i alla fall, om det blev värre så skulle vi låta stå, igen. Efter ridpasset hade svullnaden gått ner! Så vi bestämde oss att det blir väl tävling i alla fall. På morgonen hade svullnaden kommit tillbaka igen men jag tog risken och åkte i alla fall och tur var väl det! Jag tävlade i laget, fick 60% i LC:1 och kom på 8e plats precis utanför placering och i LB:1 fick jag 63% och kom på 10e plats med placering och laget vann! Jag kom hem med 1 blågul, 1 vit, 1 tränsväska, snoddar (till hästen), hästgodis och glasunderlägg^^

Svullnaden på benet gick ner efter ca 1 vecka. Mammas tränare hittade ett sår som tydligen hade läkt en aning men som förmodligen varit ganska djupt och det här såg inte vi?:S Men det var en tjej i stallet som sa att samma sak hade hänt henne för inte alls så länge sen, mysko tyckte jag! Men det gick ju bra tillslut:)


Man känner sin egen häst, om det hade varit något allvarligt hade hon varit halt eller varm! Hon är ingen häst som bara "går" om hon har ont!


Men nu går det i alla fall jättebra med allt! Har påbörjat enkla byten vilket går bra!:) Men jag har ju behövt kräva en lite mer samlad form på henne, vilket hon inte alltid uppskattar, haha!! Men många kanske tycker att jag är dum, men jag tycker det är lite roligt när dem har humör! Hon sparkar back-ut när man lägger till spöet i galoppen, vilket jag har gjort ganska mycket för att få henne att gå under sig riktigt ordentligt:)

JAG ÄLSKAR MIN ETTAN<3!!!! Tyvärr har jag inte lagt in bilderna från tävlingen, annars kunde jag ha bjudit på en sån men vi får ta en annan bild istället!:)


God natt gott folk, ses imorgon! Då ska jag hoppträna!:D  

Av Johanna Bergefur - 15 september 2010 22:09

Ja jag har ju inte skrivit på ett tag men mest för att jag inte orkat. Jag är trött hela tiden, jag vet faktiskt inte vad det är! Ska ringa och boka tid på sjukhuset för jag orkar inte vara såhär trött hela tiden. Många i stallet har kommit och sagt att jag ser jättetrött ut också. Men jag tänkte skriva ett till inlägg efter det här om hur det har gått för Ettan och mig på senaste tiden, tävlingen, träningen osv Men jag ville inte göra det i samma inlägg för tycker det blir så rörigt^^

Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards