dressyrnorden

Alla inlägg den 28 september 2010

Av Johanna Bergefur - 28 september 2010 21:46

Jag var och tävlade i sändags. Jag tävlade i DIV III andra omgången. Jag är väldigt nöjd!!


I LC:1an tyckte jag att hon var lite tjafsig i munnen och jag vet att hon kan vara det ibland när hon är lite taggad och jag sitter och håller lite i henne. Hon slog sig fri från formen i båda galopperna (drog upp huvudet) och jag vet att jag måste träna lite på det. Det blåste väldigt mycket också och då kan ju många hästar bli lite mer taggade;) Jag red på 58,15%!! Det var helt stört, jag tyckte inte om den dommaren!!! Hon dömde ner hela klassen. Det var ETT EKIPAGE som gick på över 60% och resten red på runt 50%.. Varför dömmer man ner en LC?! Asså allvarligt? LARVIGT. Många som rider den klassen tävlar för första gången och kul att inte ens bli godkänd då, speciellt om man är lite yngre! När man är lite äldre kan man ju tänka annorlunda men det är inte säkert att barn tänker på samma sätt! Men jag är faktiskt nöjd med den klassen men tanke på att jag låg precis utanför placering. Det var 4 som delade på 4e platsen liksom!! Haha..


I LB:1an var jag riktigt nöjd!! Hade en superfin känsla under framridningen och även under stora delar av programet. Det kändes verkligen BRA. Hon slog upp huvudet 1 gång under en galoppfattning men annars tyckte jag att det gick super. MEN jag fick nästan bara 5:or på vänster galopp pga att hon gick på dubbla spår! Men JAG kände inte så mycket av det, visst gick hon lite grann på dubbla spår men det blev ju inte ens godkänt... Det tyckte jag var dåligt.. Red i alla fall på 63,10% och hamna på en delad 6e plats:)


LAGET VANN!!:D:D:D Vi har nu 20 poäng och de som ligger 2:a har 15 poäng så vi måste komma bra till i finalen också, vadå press?;)


Var på IR-behandling med Ettan igår också. Det var lite konstigt för hon reagera på flera punkter men bara på vänster sida... Så vi tror att antingen jag eller mamma sitter snett så vi ska kolla det med våra tränare men det är förmodligen därför Ettan inte vill rygga, går innanför med bakdelen i vänster varv och är lite allmänt stel där.. Men vi ska på behandling hos samma tjej i November, hon var riktigt bra!:D Hon tog fram två stavar med infraröttljus och la lite överallt på Ettan och efter det reagerade hon inte på EN ENDA PUNKT!! Det var jättehäftigt att se!:D Men vi ska kolla sadel och så också nu så att den inte är sne:)


God natt!! Tips på vad ni vill läsa kanske?(a)

Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards