dressyrnorden

Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Hoppning

Av Johanna Bergefur - 23 september 2010 22:59

Red hoppträning idag. Det var roligt och det gick super men om man säger såhär, Ettan har sina "stunder". Vi red serpentinbågar och på kortsidorna fanns en studsserie på 3 hinder, så vi fick byta galopp osv. Sen fanns det en oxer som stod på snedden mellan de två första studsarna och sen ett räcke som stod på snedden mellan de två sista studsarna (lägger till en ritning). Försök att följa pilarna, hahahaha!


I början gick det bra! Inte en enda vägran och så fin var hon! Sen började jag ställa lite högre krav på henne, hon skulle gå i en viss takt, vi skulle komma i galopp och hon fick helt enkelt inte gör som HON ville. Då blev hon förbannad. Så vi kom för typ 2a eller 3e gången på oxern och hon började gå sidleds och gick som i gummi MEN hon visade signalerna "jag ska hoppa" sen precis, precis innan hindret så tvärnit och jag flög över och landade på ENA knäet, hur gick det till? Jo jag VÄGRAR hamna i ett hinder så jag hinner helt enkelt tänka och dra mig från hindret när jag ramlar av, skickligt, jag vet   Men kommer ha ett stort blåmärke imorgon på höger knä.. Sen fortsatte hon med en rad back-ut språng och sen en stor BOCKNING precis innan hindret när hon inte fick som hon ville! Hahahaha! Ja ba "vad hände? Sådär har hon aldrig gjort förut!" Men det var bara att vinna över henne och tillslut så gick hon på fint över hindret, många klappar blev det! Sen fick det helt enkelt räcka, både hon och jag var svettiga och trötta. Jag har dessutom mått pissigt hela dagen! Ont i halsen, ont i huvudet, mår illa och ja har ont i hela kroppen helt enkelt! Vill inte vara sjuk till på söndag för då ska jag ju tävla!


Men jaja, nu ska jag väl sova! Facebook går inte att komma in på:( Vad är det här? Mitt liv är ÖVER. Hur ska man nu få reda på det senaste skvallret, vad ska man prata om på dagarna? Jaja, vad är en dag på facebook, det kan vara helt tråkigt och urtrist och och... helt underbar..   Nej så besatt är man väl inte, eller?


Aja, god natt people. Ses imorgon?

 
 
Cecilia

Cecilia

24 september 2010 10:53

Ettan verkar ställa högre krav på dig eller snarare tvärtom, men det är bara att kämpa :)
Jo hade också problem med Fb igår, höll på att slita mig i håret xD

http://Cecilia-waxin.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

24 september 2010 14:13

Haha jag ställer högre krav på henne x) Kämpa på, kämpa på, vi har långa väg att gå.. Kämpa på!

Ja man höll på att bli tokig på fb:(

http://dressyrnorden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Bergefur - 3 november 2011 07:29

Jag är med och tävlar om ett valfritt schokemöhle schabrak + lindor, var med du med!http://topdressage.blogg.se/2011/november/bloggtavling.html#comment ...

Av Johanna Bergefur - 1 september 2011 16:08

Tävlingen hittar du på: http://dressyrmupparna.se/vinn-ett-barefoot-contour-trans/10707#comments   ...

Av Johanna Bergefur - 10 juli 2011 15:51

  Är med och tävlar om ett pannband med guldigt swarovski hos www.dressageponys.blogg.se Inlägget hittar ni http://dressageponys.blogg.se/2011/july/utlottning.html#comment     ...

Av Johanna Bergefur - 22 maj 2011 19:34

Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen, surprise, surprise.. Men jag har haft mina allra bästa kompisar hemma hos mig, Cilla och Cilla! Känns lite taskigt och ba "nej men jag ska blogga nu, ha det så trevligt" Känns jävligt nog och säga "Nu ska...

Av Johanna Bergefur - 19 maj 2011 21:49


Hoppade tjejen idag! Jag är ju superfeg när det gäller hinder men jag har ju inte direkt haft världens bästa läromästare, haha! Det vill säga att Ettan är ju ganska duktig på att vägra vilket leder till en osäker nybörjare som fortfarande inte har ko...

Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards