dressyrnorden

Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Kastrering och ultraljud

Av Johanna Bergefur - 11 mars 2011 23:32

Igår så blev Oki kastrerad och Ettan fick ett ultraljud för att utesluta att hon hade en bebis i magen.


Ultraljudet

Gick bra! Hon var inte dräktig men om jag ska vara ärlig så önskade en ganska stor del av mig att hon skulle vara det. Ett litet föl från Oki och Ettan, det skulle bli världens finaste föl! Lite starkt psyke dock men det skulle man fått leva med. Sen är det inte kul att få ett decemberföl!

  

Kastreringen

Ja det gick väl sådär. Det ville inte sluta blöda så det slutade med att veterinären la en gasbinda i såret och sydde ihop så den kunde stoppa blödningen. Idag kom veterinären ut igen för att ta bort den vilket gick bra och det hade slutat blöda. Men Oki gick halvt omkull när vi skulle flytta på ett av hans ben så det började blöda lite igen men det slutade snabbt!:) Det droppar lite sårvätska från det men vad jag har fattat så är de normalt. Han är dock väldigt svullen men går på antibiotika och smärtstillande för att förhindra infektioner.

  

Han ska röra på sig så mycket som möjligt och eftersom hand hagkompis flyttade för 1 vecka sedan så har han ingen kompis att springa med i hagen så om han mår bra imorgon så får han sällskap av Sparven, det borde gå bra. De har stått bredvid varandra i stallet ett tag nu så tror inte att det är någon fara. Sparven börjar ju även han bli könsmogen och har mycket energi i sig! Lilla Sparven<3


  



 
 
stinalill

stinalill

13 mars 2011 22:11

Johanna, Johanna - vad bra du skriver!! Och att det känns så där eländigt ibland, som du skrev,det känner jag igen!! Tyvärr tror jag det hör till livet... Det ÄR jobbigt att vara vuxen, ta ansvar och alla jäkla måsten som finns skulle man vilja skippa helt. Men - det är ju BRA OXÅ!! Guskelov!! Sååå härligt när allting klaffar, solen äntligen skiner och det funkar på hästryggen!!! Det måste finnas mörker, för att man ska se när det är ljust :-)
Goa ungen min - fortsätt skriv!! Men gör det inte till ett måste!! Kramar <3

http://www.stinalill.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Bergefur - 3 november 2011 07:29

Jag är med och tävlar om ett valfritt schokemöhle schabrak + lindor, var med du med!http://topdressage.blogg.se/2011/november/bloggtavling.html#comment ...

Av Johanna Bergefur - 1 september 2011 16:08

Tävlingen hittar du på: http://dressyrmupparna.se/vinn-ett-barefoot-contour-trans/10707#comments   ...

Av Johanna Bergefur - 10 juli 2011 15:51

  Är med och tävlar om ett pannband med guldigt swarovski hos www.dressageponys.blogg.se Inlägget hittar ni http://dressageponys.blogg.se/2011/july/utlottning.html#comment     ...

Av Johanna Bergefur - 22 maj 2011 19:34

Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen, surprise, surprise.. Men jag har haft mina allra bästa kompisar hemma hos mig, Cilla och Cilla! Känns lite taskigt och ba "nej men jag ska blogga nu, ha det så trevligt" Känns jävligt nog och säga "Nu ska...

Av Johanna Bergefur - 19 maj 2011 21:49


Hoppade tjejen idag! Jag är ju superfeg när det gäller hinder men jag har ju inte direkt haft världens bästa läromästare, haha! Det vill säga att Ettan är ju ganska duktig på att vägra vilket leder till en osäker nybörjare som fortfarande inte har ko...

Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards