dressyrnorden

Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Johanna Bergefur - 2 januari 2011 21:45

Idag blev det ju inte som jag hade tänkt mig, och det blir sällan det.. Jag tänkte att jag skulle ut på Ettan medan det fortfarande var ljust men eftersom mamma, jag och syster bestämde att vi skulle göra stallet hemma först, äta lunch och sen ner till Ettan blev det liiiite senare än tänkt! 


Det blev alltså ingen fotografering idag!:( för det första var det ju mörkt men man kan ju fota ändå men jag står typ i en halv timme innan jag blir klar med inställningarna, haha! För det andra så glömde jag kameran x)


Ettan var på tårna redan innan jag satte upp, kunde inte stå still i gången, var allmänt stirrig och jobbig att leda, hon som brukar vara en ängel att leda, brunstig? Jag började att rida åt ett håll men såg att dem höll på att ploga och eftersom jag hade en stresshäst med mig så gick jag en annan sväng först med hopp om att dem var klara lite senare, vilket de var:) Så jag red i 20 min åt ena hållet först och gick åt andra hållet sen. När jag hade vänt gick jag på en väg som vi kallar för Rundbo vägen och där finns det vildsvin så jag sjöng medan jag red, haha! I skritt, trav och galopp;)


Nej nu ska jag nog sova:) Det kommer fler inlägg imorgon, ha de bra!


/Johanna

Av Johanna Bergefur - 2 januari 2011 14:45

Nu skulle jag behöva lite hjälp! Vad vill ni läsa om? Är det något ni vill veta?


Försöker hitta på lite saker men det känns som om det blir lite tråkigt, jag ska försöka fota lite och så idag så ni får lite nya bilder, ska rida ut på Ettan idag också, ska fråga mamma om hon kan ta lite bilder innan vi rider ut:) Jag får tyvärr inte med mig någon som vill fota/filma när jag rider ut och det är svårt att fota i ridhus:( Vi har en paddock men där är det alldeles för mycket snö nu!


Så kom igen och ge lite tips!:D

Av Johanna Bergefur - 2 januari 2011 13:15

Detta kommer bli ett rätt kort inlägg då jag inte känner Julietta så bra. Vi har haft henne i ca 1½ år men rider inte på henne. Vi har henne på foder till nästa helg och vi har haft det för att ta föl på henne. Dräktigheten var en rätt lång resa kan man säga men det berättar jag om i ett annat inlägg:)


Julietta kan vara en rätt tjurig dam om man vill betsäma och det tog ett tag  innan vi kom över "tröskeln".. Men visst kan hon vara lite tjurig när man kommer in i hagen och t ex vill flytta på henne för hon står ivägen men hon gör inget utan drar bara öronen bakåt och går iväg, ungefär som " Okej jag går men jag är inte glad medan jag gör det!". Men hon är väldigt snäll att ha å göra med!:)


Julietta åker som sagt hem nästa helg, vi får se vad Sparvn gör då!:P     

Av Johanna Bergefur - 2 januari 2011 09:15

Idag är jag riktigt trött. Släppte ut hästarna imorse, vilket gick skit.. Först satte Oki av ut på åkern där det är snö upp till hans bringa, med mig på andra änden av grimskaftet.. Som tur var bestämde han sig för att det var lite jobbigt och kom tillbaka:)

Efter det så skulle jag ta ut Sparven (fölet) och Julia och sen ta ut Julietta (mamma) men Sparven ville inte vänta på att mamma skulle komma ut i hagen utan han hängde på tråden så han kunde egentligen bara hoppa ut tillslut.. Så jag ringde in till huset så fick någon komma och hjälpa mig eftersom jag var tvungen att få ut Julietta så snabbt som möjligt men kunde inte lämna Sparven.. Btw så var elen på!


Men som sagt så är jag väldigt trött idag, det känns som om jag inte fått sovmorgon på flera veckor.. Så idag kommer det kanske nått inlägg eller två men jag orkar nog inte mer än så idag;)


/Johanna

Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards