dressyrnorden

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Johanna Bergefur - 8 januari 2011 21:34

Oki Doki är Idas 2-åring, eller ja han fyller år i april:) Han är världens knäppaste men samtidigt världens gulligaste och snällaste unghäst som finns! Vi brukar aldrig ha några stora problem med honom, det enda jag kan komma på är att han är en aning envis.. När vi var iväg med han och löshoppa så tog det 1 timme att få in han i transporten när vi skulle hem x) Haha!


Kolla Moa i bakgrunden på sista bilden x)

Han kommer nog att bli en bra hopphäst då han är ganska orädd och tycker om att skutta omkring. Han är inte heller ett dugg rädd för bommar:) Han har alltid hatat regn och när det snöar. Han blir jobbig att ta in och sen när han kommer in i boxen så slänger han sig ner och rullar, hoppar upp och bockar och blir helt tokig, allt detta för att han blir blöt:P Så han har faktiskt haft täcke på sig några enstaka gånger eftersom det kan bli riktigt farligt när han bara slänger sig sådär.

Han är fin men har inte jättebra gångarter men ett otroligt psyke som är värt mer än nått annat enligt mig:)

  

Av Johanna Bergefur - 8 januari 2011 21:30

Här kommer bilderna från igår:)

                                

  

Av Johanna Bergefur - 8 januari 2011 18:17

Förlåt för den dåliga uppdateringen men gud vad jag är trött, hela tiden:( Måste nog börja ta mina b12-tabletter igen. Sen har ju Cilla varit här och vill inte sitta vid internet hela tiden då:)


Hoppade idag. Började med att hoppa Moa vilket gick SKIT! Jag provade att hoppa på kimblewick bettet men jag tror jag tog henne i munnen över hindrerna så då började hon vägra för att det blev obehagligt. Tog då bort bettet och satte dit ett vanligt 3-delat men eftersom det var obehagligt från början och hon är envis så släppte det inte.. Ida och jag böt häst (ida red Ettan) tillslut för jag blev bara arg -.-

Ettan som brukar vara som Moa var idag var taggad till 1000! Jäklar vad det gick, hon var så sist jag hoppade också och då är det väldigt svårt att få tag på henne. Man sitter och tar, ger, tar, ger och precis innan hindret så tar hon sats och då kan inget hålla henne, haha! Men hellre det än tvärnit hela tiden:)

Cilla var med och fotade och filmade idag också men de bilderna hann jag inte få så det kommer antagligen senare..

Ni får ett smakprov från igår:)

  

  

Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards