dressyrnorden

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Johanna Bergefur - 11 januari 2011 16:59

Åh vad jag har beslutsångest. Har hittat ett skitsnyggt schbrak på Hööks men problemet är att det finns bara i allround och inte i dressyr så då kollade jag på ett annat som det finns benlindor till också men har sjuk beslutsångest ska jag säga.. Hjälp mig!? Men jag kanske ska prova att köpa det gröna i allround och kolla om det passar dressyrsadeln i alla fall? Åh jag vill ju ha det!x)


Dessa två....

(benlindorna finns i marinblå också!:))


 

...Eller det här?


 

Av Johanna Bergefur - 11 januari 2011 16:12

Vad tycker ni om jag skulle börja med veckans dressyrrörelse?:) Varje vecka skriver jag om en dressyrrörelse, alltså hur man gör den, vad man ska tänka på, vad som kan bli fel osv


Kan dock inte börja här i Gävle;)


 

Av Johanna Bergefur - 11 januari 2011 16:05


Jag måste bara dissa mockachaps!! Jag har självt haft det men tycker det är sååå snorfult! Det finns liksom inget stöd egentligen och enda anledningen till att jag hade mockachaps var att jag inte kunde ha läderchaps (kan det nu dock).. Självklart vill jag ha dressyrstövlar men det är lite krångligare än vad ni tror..


Fult i alla fall! Diss, diss, diss!!


 


 


Av Johanna Bergefur - 11 januari 2011 16:03

Fick den här kommentaren är blev faktiskt berörd, tack så jättemycket! Blev superglad:')



emelie


Måndag 10 jan 20:25


( http://ponnydressyr.devote.se )



ojojoj ;o vilken utveckling! blev helt tårögd. Jätte fint hur en häst och ryttare kan utvecklas så mycket..
Jag följer din blogg och älskar när man ser sånna här saker!
Underbart fin häst oxå :)
kram


 

Av Johanna Bergefur - 11 januari 2011 15:11

Ja jag vet. Jag skrev ingenting igår men hade jättemycket att göra. Skulle mocka 5 boxar i stallet, laga mat, packa åka ner och ha insläppet i Upplanda, mocka hos Ettan och Agetti och göra ordning resten, sen hem och duscha.. Det var lite stressigt för mig igår och kom inte till Gävle förren kl halv 9 på kvällen!


Men nu är jag här i alla fall och ska vara barnvakt tillsammans med mormor. Jag ska vara barnvakt till min kusin Maja medan hennes pappa är borta på semester med sin nyblivna fru, alltså en smekmånad. Kommer nog hem lite tidigare på söndag eftersom jag har träning kl 6. Jag åker ju iväg och tränar så Ettan måste vara inne i transporten kl kvart i 5, så jag måste vara hemma ganska tidigt:)


Idag har jag inte gjort så mycket men har ju fått vila hela dagen! Sov till kl 11! Det är inte likt mig, vaknar ofta kl 9 och tänker på att jag måste göra någonting. Men idag har jag legat och kollat på tv HELA dagen, shit! har liksom ingenting att göra egentligen, går och tänker på att det är något jag glömt men det har jag inte, jag är ju bara inte hemma..


Jag hoppas att jag kan uppdatera lite mer den här veckan men ibland glömmer jag bort att jag har en blogg, haha! Ibland är jag trött också och vill inte tvinga mig själv att blogga, det tar bort det roliga då ju!


Jaja, det blir, förhoppningsvis, lite mer uppdatering idag!:)


 

Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards