dressyrnorden

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Johanna Bergefur - 27 januari 2011 16:39

Nu har jag kommit hem från jobbet. Kom hem för ca 20 min sedan och ska snart laga mat medan min mamma och syster går ut och mockar/rider. När jag gjort det ska jag ta och köra några datatester inför körkortet. Gjorde ett igår vilket gick sisådär:P Fick 49/70... Eller ja inte så illa kanske med tanke på att jag knappt har pluggat ett jävla någe ;)


Jag har ju börjat på en körskola nu och det går jättebra! Jag har ju kört mycket förut så har kunskap kvar från förut så förmodligen behöver jag bara 10 lektioner, enligt lärare:) Sen är det bara att boka halka och uppkörning + teori sen är det klart! Men det är klart, i Uppsala kan det ta ASlång tid att får en uppkörningstid, tänk bara på hur många det är som vill ha ett kökort...^^


Igår ringde mamma vet och han kommer den 4 februari för vaccination av Moa, Valle, Julia, Ettan och Sparven och raspning av tänder på Ettan:) Det ska bli så himla skönt att få det gjort, jag misstänker verkligen tänderna på Ettan eftersom hon gnissla tänderna i söndags när jag skrittade fram.


Om ni inte har gissat det redan så kommer bloggen verkligen i andra hand nu, ja eller till och med 4e hand, haha! Men jag jobbar och kommer hem vid 4-4:30, sen stallet/ridning eller matlagning sen måste jag plugga körkortsteori på kuppen så tyvärr alltså:( Jag går upp kl 5:30-5:45 på morgonen så jag går och lägger mig vid 9-10 på kvällen så ni förstår nog;) Om ni har tur kommer det upp något inlägg om dagen och på helgen kanske några st. Men det är ju bara ett litet tag så ni får stå ut tycker jag:D


Imorgon åker jag till Gävle och till Cecilia Holm<3 Ska träffa henne och Cecilia Waxin och bara ha roligt:) Jag kommer hem på lördagen och visst finns det möjlighet att det kommer upp något inlägg då också:)


Jaja, nu ska jag ta och laga lasagne:) Vi hörs!


  

Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards