dressyrnorden

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Johanna Bergefur - 24 januari 2011 20:29

Idag red jag ut själv i mörkret så vågade mig inte ut bland vildsvinen, haha! Så jag red en sväng, ca 10 min skritt till en raksträcka. Där travade jag först nerför raksträckan sen vände jag och travade tillbaka sen vända jag igen och provade lite galopp men Ettan var så fruktansvärt pigg så hon bara flög iväg och var svår att få stopp på x) Så det blev inte så mycket galopp! Dessutom är det svinhårt på vägen nu eftersom det bara är is typ så ville inte galoppera så mycket heller:P Sen vände jag igen och travade och när jag kommit en bit (inte så långt) så kom det en bil bakom och det kom ett väldigt starkt ljus och jag hade pannlampa på mig. Hahaha, så jävla korkad jag var då, jag ba "Fan vilken kick det blev på pannlampan nu då" Hahahaha! Den kollade jag bak och ba "wooops" sen travade jag på som sjutton då vägen är så smal så var tvungen att trava till en korsning x)

   (Gammal bild, fotad med dålig digitalkamera)

Ettan var väääldigt pigg. Hon bara möljde och jag fick liksom inte tag på henne så om det inte blir bättre efter vet varit där så ska jag prova Kimblewick bettet på Ettan:)


Jag ska försöka komma på ett till inlägg att skriva idag men vi får se om inspirationen infinner sig och om jag kan hitta på något roligt:P

Av Johanna Bergefur - 24 januari 2011 19:52

Aaa, vad ska jag säga? Det gick väl inte så bra! Ettan var stel och jag skulle försöka få henne på bakbenen riktigt ordentligt så jag var verkligen tvungen att driva fram henne till bettet, vilket inte var så lätt:P

När jag hade fått henne hyfsat fin i traven så skulle vi gå över till galoppen, vänster gick helt okej! Men höger... Asså, har aldrig varit med på maken på envis häst! Så fort jag la till innerskänkeln så gjorde hon en riktigt kospark och var riktigt pigg och stark (som hon kan bli) men hon kan liksom bli en riktig tjurig kärring ibland när man kräver mycket av henne, haha! Anette stod i mitten och skratta och jag satt och skratta på Ettan men efter några kosparkar så råkade jag häva ur mig "men jävla kärring" Hahaha! Det tog kanske 10-15 sparkar innan hon gav sig:P Och nej hon har inte ont någonstans, hon tycker det är jobbigt och då gör hon så. Hon har humör! Hon är ett fuxsto, de är lite speciella:P


Men Anette tyckte inte Ettan såg varken stel eller halt ut! Jättebra tycker jag men däremot ska jag ringa vet angående hennes tänder, tror att det är det som spökar. Hon gnisslade nämligen tänderna några gånger under passet så ringa vet ska jag göra imorgon!


  

Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards