dressyrnorden

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Johanna Bergefur - 7 januari 2011 19:56

Det blev en riktigt lång dag i stallet! Cilla och jag kom dit kl halv 4 och var där till halv 8 ungefär. Och vi fattar inte riktigt vad som tog sån tid x)


Vi började med att mocka och gjorde i ordning maten, vilket tog ganska lång tid men sen pratade jag lite med folket. Vi tog sen in Agetti och Ettan, tog av täcken och provade ett täcke på Agetti som var alldeles för litet!


Ettan kom senare ut i gången, jag tänkte gå ut och gå med henne men ångrade mig. Hon fick pulsa i snö på lina en stund, inte så jättelänge eftersom det var snö upp till magen på henne. Själv lyckades jag hitta en liten platå som jag stod ganska bra på ^^

Sen tog jag av henne gjorden och satte mig upp barbacka en stund. Det var såååå jäkla länge sen jag red barbacka. Det är bara för att sist jag försökte så hade jag sån dålig balans så Ettan tyckte det var väldigt jobbigt. Nu satte jag mig upp och Ettan gick fint i både skritt, trav och galopp, vilken utveckling! Jag hade dock lite långa tyglar och har en tendens att sitta och ta och ge HELA tiden vilket jag håller på att försöka ta bort. Anette tjatar kan jag säga ;)

Men det var jättekul att känna hur mycket jag har utvecklats och oj vad glad jag är att jag har Anette som tränare<3


Cilla är ju här och hon fota medan jag red, kul, en till bildbomb kanske?:)


  

Av Johanna Bergefur - 7 januari 2011 14:19

Sitter i bilen med Cilla och pappa och väntar på att mamma ska sluta jobba:) Påväg hem släpper pappa och mamma av mig och Cilla vid stallet så gör vi i ordning direkt. Eftersom det kommer att vara mörkt när vi kommer till stallet så går jag och Cilla ut och går med Ettan, det är ju bra motion också:) Vi får se om det kanske blir en Videoblogg medan vi går ut och går;) Kanske blir någon bild också, vi får se.. Tänkte visa lite tydligare hur Ettan ser ut och även kanske visa hennes gallor som jag berättade om och hennes mage! Haha!


Jaja jag ska försöka skriva något mer ikväll:)


  

Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards