dressyrnorden

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Utsläpp och mockning

Av Johanna Bergefur - 5 januari 2011 11:21

Idag klev jag upp kl kvart över 6 och åkte till Upplanda hästgård (stallet där Ettan står) för att ha utsläpp. Utsläppet blev klart kl 20 i 8 och jag skulle få skjuts hem vid 9-10 tiden så jag hann mocka Ettans, Agettis (hästen som vi tar hand om tillsvidare) och Rulle. Gjorde i ordning vatten och foder, sopade och tog bort resten av Agettis bädd, det blev bara (!) 2,5 kärra från henne idag ;) Idag har jag jätteont i min nacke också:( Gör jätteont efter ett tag när jag mockar eftersom jag kollar ner så mycket:(


Ettans box var relativt lättmockad, tog bara 20 min. Allt detta gjorde jag på 1 timme och 30 min ungefär. Ja jag kan vara ganska seg:P Jag är en sån där som letar upp bajskorvarna om jag råkar slänga iväg någon! Haha, men det lir noga mockat i alla fall:D Agetti fick en ny spånbal idag också, börjar se riktigt fräscht ut i den boxen nu:) Ska nog longera eller tömköra henne idag, hon behöver få mer ryggmuskler så hon kan bära sig själv innan hon bär någon annan.

Kanske ska försöka ta lite bilder på henne, skulle ni vara intresserade av det?:)


I helgen kommer bästa Cilla<3 Hon ska knäppa lite kort på mig när jag rider både Moa och Ettan:) Tänkte hoppa på fredag. Syster och jag tänkte hoppa lite själva och ha lite kul. Får se om jag vågar höja lite med Moa... Är ju lite feg;)


Nej nu ska jag nog ta och skriva lite andra inlägg. Bl a om vår älskade Julia:) Funderar på att skriva ett inlägg om Longering VS Tömkörning också:D

  

Vad vill ni läsa om?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Bergefur - 3 november 2011 07:29

Jag är med och tävlar om ett valfritt schokemöhle schabrak + lindor, var med du med!http://topdressage.blogg.se/2011/november/bloggtavling.html#comment ...

Av Johanna Bergefur - 1 september 2011 16:08

Tävlingen hittar du på: http://dressyrmupparna.se/vinn-ett-barefoot-contour-trans/10707#comments   ...

Av Johanna Bergefur - 10 juli 2011 15:51

  Är med och tävlar om ett pannband med guldigt swarovski hos www.dressageponys.blogg.se Inlägget hittar ni http://dressageponys.blogg.se/2011/july/utlottning.html#comment     ...

Av Johanna Bergefur - 22 maj 2011 19:34

Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen, surprise, surprise.. Men jag har haft mina allra bästa kompisar hemma hos mig, Cilla och Cilla! Känns lite taskigt och ba "nej men jag ska blogga nu, ha det så trevligt" Känns jävligt nog och säga "Nu ska...

Av Johanna Bergefur - 19 maj 2011 21:49


Hoppade tjejen idag! Jag är ju superfeg när det gäller hinder men jag har ju inte direkt haft världens bästa läromästare, haha! Det vill säga att Ettan är ju ganska duktig på att vägra vilket leder till en osäker nybörjare som fortfarande inte har ko...

Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards