dressyrnorden

Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Slut som människa

Av Johanna Bergefur - 9 januari 2011 18:41

VILKEN jobbig dag det har varit! Har varit nere i stallet hela dagen och skottat av stalltaket och det var så fruktansvärt jobbigt.. Fick ont i armar, rygg och ben, har skavsår på fötterna och har blåsor på fingrarna! Haha, ja vad man får göra ibland. Sen var det bara att mocka de två boxarna där nere medan mamma red Ettan sen när vi kom hem var det en del kvar att göra hemma också:) Ja, jag sitter och skrattar för att jag är så förbannat trött! Ni förstår jag har olika nivåer av trötthet. Först är jag trött och då är jag sur, sen när jag blir ännu tröttare så blir jag fnittrig och skrattar bara någon öppnar munnen, haha! Sen blir jag ännu tröttare och då tycker jag INGENTING är roligt och är allamänt borta sen somnar jag typ stående om jag blir ännu tröttare, vilket har hänt! Haha ja jag har problem ibland känns det som.


Ettan blev så svettig igår när vi hoppade så hon fick stå inne så hon inte skulle bli stel och börja frysa, alltså stod hon inne från 4 till kl 8. Boxen var så lättmockad idag så... NOT! Allting låg i en enda röra. Hon bajsar och kissar längs väggen på boxens långsida och då tänker ni säkert "Men då är det väl lättmockat!" You wish säger jag! Grejen är att hon blandar kisset och bajset med rent spån så det går inte bara att ta bort allt utan man MÅSTE sila bort bajset och var extra noga med att gräva fram kisset, jag hatar det boxen ibland! Och idag var den ju bara värre än värst, uscha!

Agettis box är lättmockad och bra<3

  

Ska skriva om Sparven nu och sen tänkte jag skriva om ett vanligt dressyrpass på Ettan och kanske om något annat också. Nästa vecka kommer jag nog skriva mer då jag är i Gävle och inte har något att göra, haha!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Bergefur - 3 november 2011 07:29

Jag är med och tävlar om ett valfritt schokemöhle schabrak + lindor, var med du med!http://topdressage.blogg.se/2011/november/bloggtavling.html#comment ...

Av Johanna Bergefur - 1 september 2011 16:08

Tävlingen hittar du på: http://dressyrmupparna.se/vinn-ett-barefoot-contour-trans/10707#comments   ...

Av Johanna Bergefur - 10 juli 2011 15:51

  Är med och tävlar om ett pannband med guldigt swarovski hos www.dressageponys.blogg.se Inlägget hittar ni http://dressageponys.blogg.se/2011/july/utlottning.html#comment     ...

Av Johanna Bergefur - 22 maj 2011 19:34

Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen, surprise, surprise.. Men jag har haft mina allra bästa kompisar hemma hos mig, Cilla och Cilla! Känns lite taskigt och ba "nej men jag ska blogga nu, ha det så trevligt" Känns jävligt nog och säga "Nu ska...

Av Johanna Bergefur - 19 maj 2011 21:49


Hoppade tjejen idag! Jag är ju superfeg när det gäller hinder men jag har ju inte direkt haft världens bästa läromästare, haha! Det vill säga att Ettan är ju ganska duktig på att vägra vilket leder till en osäker nybörjare som fortfarande inte har ko...

Presentation


Jag heter Johanna och är 19 år gammal och satsar på dressyren. Till hjälp har jag min otroliga Eternity som alltid ställer upp för mig. Min dröm är att bli beridare.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards